Постинг
28.08.2007 16:29 -
Как да стимулираме талантите у децата си?
Стоян,
Как да открия талантите и заложбите на моето дете в начална училищна възраст без да реализирам родителските си желания и амбиции? Благодаря!
Ана
Следващ постинг
Предишен постинг
Добър въпрос, Ана!
Преди всичко смятам, че една от най-важните родителски отговорности е именно откриването на мисията на децата в живота. Бързам да уточня, че много от нас интерпретираме това по погрешен начин и започваме да проектираме собствените си непостигнати цели върху децата си и още по-лошо - започваме да ги контролираме. Изискваме от тях да останат до късно, ако намерим четворка в бележника, караме ги да свирят на пиано почти до полуда и дори им пишем домашните, за да се представят по-добре в училище.
Всъщност, да установим кои са талантите и дарбите на нашите деца като ги насочваме, без да ги контролираме, е цяло изкуство. Без да определям моя отговор като панацея за всичко, мога да дам следните насоки:
1. Постарай се ЦЕЛЕНАСОЧЕНО да наблюдаваш детето и да се опиташ да определиш кое го вълнува най-много, в коя дейност се справя най-добре.
2. Дай шанс на детето си да се включи в дейността, в която е проявило интерес, без да му натякваш, ако тази дейност не ти е харесала. Мисли повече за себе си като за треньор, а не генерал, който определя с какво ще се занимава детето.
3. Дай честна оценка на въвличането му в конкретната дейност без да звучиш осъдително.
4. Избери да сте мотиватор, ако детето се справи добре, независимо от дейността. Истината е, че ключовото качество, което е необходимо за всеки, който иска да постигне успех, е ПОСТОЯНСТВОТО. Това е качеството, за което трябва да следиш, не толкова за самия интерес. Ако детето се отказва, като сменя често една дейност с друга, това е лош сигнал. Ако детето преминава през трудностите, съпътстващи всяка дейност и продължава напред, можеш само да се радваш и да го насърчаваш да продължава напред.
Поздрави!
цитирайПреди всичко смятам, че една от най-важните родителски отговорности е именно откриването на мисията на децата в живота. Бързам да уточня, че много от нас интерпретираме това по погрешен начин и започваме да проектираме собствените си непостигнати цели върху децата си и още по-лошо - започваме да ги контролираме. Изискваме от тях да останат до късно, ако намерим четворка в бележника, караме ги да свирят на пиано почти до полуда и дори им пишем домашните, за да се представят по-добре в училище.
Всъщност, да установим кои са талантите и дарбите на нашите деца като ги насочваме, без да ги контролираме, е цяло изкуство. Без да определям моя отговор като панацея за всичко, мога да дам следните насоки:
1. Постарай се ЦЕЛЕНАСОЧЕНО да наблюдаваш детето и да се опиташ да определиш кое го вълнува най-много, в коя дейност се справя най-добре.
2. Дай шанс на детето си да се включи в дейността, в която е проявило интерес, без да му натякваш, ако тази дейност не ти е харесала. Мисли повече за себе си като за треньор, а не генерал, който определя с какво ще се занимава детето.
3. Дай честна оценка на въвличането му в конкретната дейност без да звучиш осъдително.
4. Избери да сте мотиватор, ако детето се справи добре, независимо от дейността. Истината е, че ключовото качество, което е необходимо за всеки, който иска да постигне успех, е ПОСТОЯНСТВОТО. Това е качеството, за което трябва да следиш, не толкова за самия интерес. Ако детето се отказва, като сменя често една дейност с друга, това е лош сигнал. Ако детето преминава през трудностите, съпътстващи всяка дейност и продължава напред, можеш само да се радваш и да го насърчаваш да продължава напред.
Поздрави!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене